יום שלישי, 18 במאי 2010

המורכבות שבעולם הפסנתרים

אני חובב פסנתרים מושבע ולאחרונה הייתי במכירה פומבית בלונדון של פסנתרים יש לי שלושה פסנתרי כנף בבית. תמיד ישנו משהו מאוד יפה וקלאסי בעולם הפסנתר. במכירה הוצע למכירה פסנתר כנף, לאחר כיוון ושיפוץ בסכום של אלף סטרלינג. הפסנתר היה שייך לדוכס מהמאה ה- 18 בדנמרק, בגלל זה הסכום. כל מי שמתעסק קצת בפסנתרים יודע שזה עסק יקר ועדין. כיום אין יותר מידי אנשים שאמונים על תחום של תיקון פסנתרים. תיקון פסנתרים הוא משהו שלא כל אחד מסוגל לבצע. רק אנשים מומחים יכולים באמת לגעת בפסנתר וכל זאת בגלל המורכבות שלו והעדינות של הכלי.

פסנתר מקצועי של אמן מכובד, הוא לרוב פסנתר שעובר כיוון על ידי מכוון פסנתרים מקצועי ביותר. הכיוון נעשה כל כמה חודשים או לרוב לפני כל רסיטל. גם כל העניין של הובלת פסנתרים הוא מקצוע בפני עצמו. יש צורה להרים פסנתר ולהוביל אותו מבלי שיישבר או יינזק. אם זאת לאחר כל הובלת פסנתרים אם זה להופעה או בחזרה לבית, יש להזמין מכוון פסנתרים מקצועי. העניין הוא שהובלת פסנתרים תמיד טומנת בחובה תזוזות לא רצוניות ודפיקות קטנות אשר מוציאות את הפסנתר מכיוון.

במכירה הפומבית בלונדון, לא באמת רכשתי את הפסנתר. עם זאת, היה מאוד מעניין לראות כמה אנשים באמת אוהבים את הכלי הזה פסנתר. עם יד על הלב אני ממש לא יודע להגיד כמה אנשים שנכחו במקום באמת יודעים לנגן על פסנתר. אני נוטה להאמין שאנשים רבים כשם שהינם אוספים חפצי אומנות או ענתיקות כך גם אוספים פסנתרים. צריך להבחין בין אספנים ונגנים, שכן אספני פסנתרים מוגדרים כמשמרים ואילו נגני פסנתר – מוגדרים כאמנים. וכאן טמון ההבדל. פסנתר אם כך הוא חפץ אמנות ויצירה ועל השילוב המושלם הזה צריך לשים דגש רב כשמסבירים על פסנתרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה